JĘZYK NIEMIECKI W DOMU
DEUTSCH ZU HAUSE
.
W ramach zajęć z podtrzymywania tożsamości narodowej w j. niemieckim zachęcamy rodziców do pracy z dzieckiem w zakresie:
- wprowadzenia słownictwa związanego z wiosną:
der Frühling [fryling]-wiosna, der Schmetterling [szmeterling]- motyl die Biene [die bine]- pszczoła, Marienkäfer [marienkefer]- biedronka
- wprowadzenia słownictwa związanego z wybranymi gatunkami wiosennych kwiatów:
Frühlingsblume [frylingsblume] - wiosenne kwiaty , die Tulpe [tulpe] –tulipan, der Krokus [krokus] - krokus, die Osterglocke [ołstergloke] –żonkil, die Hyazinthe [hjacynte] - hiacynt
- utrwalenia liczenia:
eins [ańc] - 1, zwei[zwaj] -2, drei[draj]- 3, vier[fir] - 4, fünf[fynf] - 5, sechs[zechs] - 6, sieben[ siben] - 7, acht [acht] - 8, neun[nojn] - 9, zehn [cejn] - 10, elf[elf] - 11, zwőlf [cwylf] - 12
- utrwalenia poznanych poleceń:
steh auf [sztej auf] –wstań , wasche die Hände [wasze di hende] -umyj ręce, springe [szpringe] -podskocz, tanze [tance]-zatańcz
- utrwalenia nazw kolorów:
rot [rołt] -czerwony , gelb [gelb] –żółty, violett [fjolet]- fioletowy ,weiß [wajs] -biały, schwarz [szwarz]- czarny, grün[grin]- zielony, blau [blał]- niebieski, orange [orange]- pomarańczowy, braun [brałn]- brązowy, rosa[rołza]-różowy
.
Zachęcamy do odtwarzania dzieciom piosenek ruchowych w języku niemieckim:
https://www.youtube.com/watch?v=wDkvvpMutZw
https://www.youtube.com/watch?v=VgfBPDxFdm4