„W świecie muzyki”
To kolejna partia materiału do zrealizowania od 18.05-22.05.
Życzę powodzenia i pozdrawiam.
Zabawy ruchowe
https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4 https://www.youtube.com/watch?v=GRM9h8EQ6Bw
Zabawa rytmiczna
https://www.youtube.com/watch?v=RYVfxuYzfgQ
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Karty Pracy
książka str. 76-77
karty pracy część 4 str.20 - 27
Zabawa na powitanie
Rodzic siedzi na przeciwko dziecka i wita się z nim, wypowiadając słowa powitania sylabami i jednocześnie wykonując określone ruchy:
Dzień – klaszcze nad głową,
do – uderza rękami o uda,
bry – klaszcze w dłonie przed sobą,
(pierwsza sylaba imienia dziecka) – uderza dłońmi o podłogę przed sobą,
(druga sylaba imienia dziecka) – klaszcze w dłonie,
(trzecia sylaba imienia dziecka-jeśli jest taka potrzeba) – klaszcze w dłonie za plecami.
Dzieci odpowiadają w ten sam sposób, ale zamiast słowa dzieci, wypowiadają słowo mama/tata.
Słuchanie wiersza „Rozmowa z fortepianem” Doroty Geller.
„Rozmowa z fortepianem”
Rozmowa z fortepianem
– Drogi panie fortepianie,
jak grasz rano, kiedy wstaniesz?
– Czasem, gdy zły humor mam,
wtedy bardzo grubo gram.
Posłuchajcie zresztą sami:
groźnie kłapię klawiszami,
aż się trzęsą wszystkie mury,
gdy gram dołem klawiatury.
-A jak, fortepianie, grasz,
kiedy dobry humor masz?
– Klawiszami z prawej strony
grywam cienko… jak deszcz dzwonię;
hen, pod słońce, pod obłoki
leci w górę dźwięk wysoki
brzęcząc cienko, tak jak mucha.
Chcesz posłuchać, to posłuchaj!
– A jak lubisz sobie grać,
gdy wieczorem idziesz spać?
– Cicho, cicho, piano, piano
gram melodię rozespaną,
aż niebieska nocna cisza
sen położy ha klawiszach…
Rozmowa na temat wiersza:
Jak gra fortepian jak ma dobry humor?
Jak gra fortepian jak ma zły humor?
Jak lubi grac, gdy wieczorem idzie spać?
Wysłuchanie Preludium A- dur F. Chopina. (Podczas słuchania utworu dziecko może interpretować rysunkiem muzykę – czy jest wesoła, wolna itp.; z czym mu się kojarzy utwór; jak się czuje słuchając tej muzyki).
https://www.youtube.com/watch?v=Z6Q3eBjNW_8
Kim był Fryderyk Chopin?
Fryderyk Franciszek Chopin, urodził się 1 marca 1810 w Żelazowej Woli, zmarł 17 października 1849 w Paryżu. Najwybitniejszy polski kompozytor, a także wybitny pianista. Nazywany jest poetą fortepianu. U źródeł jego twórczości leżała wielka wrażliwość oraz umiejętność czerpania wzorców wprost z polskiej muzyki ludowej. Przyszedł na świat w rodzinie, w której muzyka była na porządku dziennym. W wieku sześciu lat chłopiec rozpoczął naukę gry na fortepianie. Z starszą siostrą Ludwiką Fryderyk muzykował w domu grając na cztery ręce. W wieku 7 lat miały miejsce pierwsze poważniejsze próby kompozytorskie Fryderyk Chopin jako szesnastoletni młodzieniec rozpoczął studia w zakresie teorii kompozycji w warszawskiej Szkole Głównej Muzyki. Na początku listopada 1830 roku na zawsze opuścił ziemie polskie, przez Wrocław udał się do Drezna, potem do Monachium i wreszcie Paryża. W drodze do Paryża napisał dziennik zwany „Dziennikiem stuttgarckim”. W 1836 roku zaczął poważnie chorować. 17 października 1849 roku Fryderyk Chopin zmarł. Został pochowany na cmentarzu Pére-Lachaise w Paryżu. Zgodnie z ostatnią wolą Chopina, wyjęte po śmierci jego serce siostra przywiozła do Warszawy, gdzie zostało w urnie wmurowane w filar kościoła Św. Krzyża na Krakowskim Przedmieściu. Źródło: https://vikisiezna.blogspot.com/2014/10/chopin-dla-dzieci.html
Rozwijamy umiejętności matematyczne:
Jeżeli macie w domu guziki, użyjcie ich aby:
– ułożyć dowolną postać z 10 guzików
– posegregować je według: koloru i wielkości
– poćwiczyć przeliczanie w zakresie 10
Pobawcie się w rysowanie:
https://www.youtube.com/watch?v=6IhSs1oirHM
Proste eksperymenty
https://www.youtube.com/watch?v=W97JyNzzQHQ