„W świecie muzyki”

To kolejna partia materiału do zrealizowania od 18.05-22.05.

Życzę powodzenia i pozdrawiam.

 

Zabawy ruchowe

 

 https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4 https://www.youtube.com/watch?v=GRM9h8EQ6Bw

 Zabawa rytmiczna

 https://www.youtube.com/watch?v=RYVfxuYzfgQ

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

Karty Pracy

 książka str. 76-77

karty pracy część  4 str.20 - 27

 

Zabawa na powitanie

 

Rodzic siedzi na przeciwko dziecka i wita się z nim, wypowiadając słowa powitania sylabami i jednocześnie wykonując określone ruchy:

Dzień – klaszcze nad głową,

do – uderza rękami o uda,

bry – klaszcze w dłonie przed sobą,

(pierwsza sylaba imienia dziecka) – uderza dłońmi o podłogę przed sobą,

(druga sylaba imienia dziecka) – klaszcze w dłonie,

(trzecia sylaba imienia dziecka-jeśli jest taka potrzeba) – klaszcze w dłonie za plecami.

Dzieci odpowiadają w ten sam sposób, ale zamiast słowa dzieci, wypowiadają słowo mama/tata.

 

 

 Słuchanie wiersza „Rozmowa z fortepianem” Doroty Geller.

 

„Rozmowa z fortepianem”

 

Rozmowa z fortepianem

 

– Drogi panie fortepianie,

 

jak grasz rano, kiedy wstaniesz?

 

– Czasem, gdy zły humor mam,

 

wtedy bardzo grubo gram.

 

Posłuchajcie zresztą sami:

 

groźnie kłapię klawiszami,

 

aż się trzęsą wszystkie mury,

 

gdy gram dołem klawiatury.

 

-A jak, fortepianie, grasz,

 

kiedy dobry humor masz?

 

– Klawiszami z prawej strony

 

grywam cienko… jak deszcz dzwonię;

 

hen, pod słońce, pod obłoki

 

leci w górę dźwięk wysoki

 

brzęcząc cienko, tak jak mucha.

 

Chcesz posłuchać, to posłuchaj!

 

– A jak lubisz sobie grać,

 

gdy wieczorem idziesz spać?

 

– Cicho, cicho, piano, piano

 

gram melodię rozespaną,

 

aż niebieska nocna cisza

 

sen położy ha klawiszach…

 

Rozmowa na temat wiersza:

 

Jak gra fortepian jak ma dobry humor?

 

Jak gra fortepian jak ma zły humor?

 

Jak lubi grac, gdy wieczorem idzie spać?

 

 

Wysłuchanie Preludium A- dur F. Chopina. (Podczas słuchania utworu dziecko może interpretować rysunkiem muzykę – czy jest wesoła, wolna itp.; z czym mu się kojarzy utwór; jak się czuje słuchając tej muzyki).

https://www.youtube.com/watch?v=Z6Q3eBjNW_8

 Kim był Fryderyk Chopin?

 

 

Fryderyk Franciszek Chopin, urodził się 1 marca 1810 w Żelazowej Woli, zmarł 17 października 1849 w Paryżu. Najwybitniejszy polski kompozytor, a także wybitny pianista. Nazywany jest poetą fortepianu. U źródeł jego twórczości leżała wielka wrażliwość oraz umiejętność czerpania wzorców wprost z polskiej muzyki ludowej. Przyszedł na świat w rodzinie, w której muzyka była na porządku dziennym. W wieku sześciu lat chłopiec rozpoczął naukę gry na fortepianie. Z starszą siostrą Ludwiką Fryderyk muzykował w domu grając na cztery ręce. W wieku 7 lat miały miejsce pierwsze poważniejsze próby kompozytorskie Fryderyk Chopin jako szesnastoletni młodzieniec rozpoczął studia w zakresie teorii kompozycji w warszawskiej Szkole Głównej Muzyki. Na początku listopada 1830 roku na zawsze opuścił ziemie polskie, przez Wrocław udał się do Drezna, potem do Monachium i wreszcie Paryża. W drodze do Paryża napisał dziennik zwany „Dziennikiem stuttgarckim”. W 1836 roku zaczął poważnie chorować. 17 października 1849 roku Fryderyk Chopin zmarł. Został pochowany na cmentarzu Pére-Lachaise w Paryżu. Zgodnie z ostatnią wolą Chopina, wyjęte po śmierci jego serce siostra przywiozła do Warszawy, gdzie zostało w urnie wmurowane w filar kościoła Św. Krzyża na Krakowskim Przedmieściu. Źródło: https://vikisiezna.blogspot.com/2014/10/chopin-dla-dzieci.html

Rozwijamy umiejętności matematyczne:

Jeżeli macie w domu guziki, użyjcie ich aby:

– ułożyć dowolną postać z 10 guzików

– posegregować je według: koloru i wielkości

– poćwiczyć przeliczanie w zakresie 10

Pobawcie się w rysowanie:

 

https://www.youtube.com/watch?v=6IhSs1oirHM

 

Proste eksperymenty

 

https://www.youtube.com/watch?v=W97JyNzzQHQ

 

 

 do góry