Dzień dobry

Rozpoczynamy tydzień z tematem „Cuda i dziwy” czyli kosmos. Poniżej znajdują się propozycje form aktywności do realizacji w domu. Wykorzystujcie je w dowolnym czasie i tempie
w tygodniu od 12 do 16 kwietnia.  Jak zawsze propozycje aktywności są o zróżnicowanym stopniu trudności. Wybierajcie te, które dla waszych dzieci są odpowiednie. Zachęcam do realizacji i życzę owocnej pracy.

 

ĆWICZENIA PORANNE

https://www.youtube.com/watch?v=oUFKW4OjhiM&t=85s

ZABAWY RUCHOWE:

https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

https://www.youtube.com/watch?v=eiU7oJgktuo

PIOSENKA Z POKAZYWANIEM: PRAWA LEWA

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

Karty Pracy część 4 str. 70-76

 

ZACHĘCAM DO OBEJRZENIA FILMU O UKŁADZIE SŁONECZNYM 

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

Rozmowa z dziećmi pt. Naszego miejsca we wszechświecie:
1.Czy wiecie gdzie mieszkamy?
2.Jak nazywa się miejscowość, kraj, kontynent na którym mieszkamy?
3.Jak nazywa się planeta, na której mieszkamy?
4.A gdzie znajduje się nasza planeta?
5. Co to jest kosmos?- burza mózgów.

Objaśnienie co przedstawia: „Tak wygląda wszechświat” youtube: https://youtu.be/LQh0m9y6qtM

Przyjrzyjcie się planetom krążącym wokół Słońca - to Układ Słoneczny. Planety  krążą wokół ogromnej gwiazdy - Słońca.

MERKURY (najmniejsza i położona najbliżej Słońca, jedna półkula jest ciągle oświetlona przez Słońce)

WENUS (jest trzecim pod względem jasności ciałem niebieskim po Słońcu i Księżycu – nazywana gwiazdą pasterzy; otoczona grubą warstwą chmur, wybuchają tam ciągle burze, bez przerwy błyska i jest bardzo gorąco)

ZIEMIA (jest jedynym miejscem we wszechświecie ,w którym występuje życie)

MARS (barwa rdzawo-czerwona, oddychanie jest niemożliwe, nie ma wody, wszystko tam jest gigantyczne)

JOWISZ (największa planeta w Układzie Słonecznym, tak wielka, że zmieściłyby się tam wszystkie planety)

SATURN (charakterystyczną cechą są pierścienie, składające się głównie z lodu i odłamków skalnych)

URAN (turkusowa barwa, w składzie ma skruszony lód i zamarzniętą wodę)

NEPTUN (najbardziej oddalona od Słońca, brat bliźniak Uranu, wieją tam wielkie wiatry)

 

b) przeliczanie wszystkich planet, odczytywanie globalne nazw, utrwalenie nazw planet i kolejności ich występowania,

c) ułożenie z podpisów nazw planet, ułożenie w kolejności planet na własnej kartce

 

 

Wiersz„Planety” B. Formy

Słońce to gwiazda, świeci na niebie.
Ciepłe promienie wysyła do Ciebie.
Merkury, Wenus to Słońca sąsiedzi,
może je człowiek kiedyś odwiedzi?

Potem jest Ziemia, wszyscy ją znamy.
Za Ziemią Mars częściowo zadbany.
Pokryty pyłem oraz skałami
i nieczynnymi już wulkanami.

A dalej Jowisz, Saturn i Uran,
Neptun hen w gwiezdnych chmurach.
Wokoło Słońca się przemieszczają
i tajemnice swoje wciąż mają.

 

 Pytania mające na celu usystematyzowanie wiedzy:

-jak nazywa się miejsce, w którym znajdują się słońce i planety?- kosmos, przestrzeń

kosmiczna, wszechświat

- czym jest słońce?- gwiazdą

- co robią planety w stosunku do słońca?- krążą

- jak nazywa się tor po którym poruszają się planety?- orbity

- ile planet krąży wokoło słońca? 9 (w tym Pluton to planeta karłowata)

- czy potraficie podać kolejno nazwy planet w Układzie Słonecznym?

- którą planetą z kolei od słońca jest ziemia?- trzecią

- która planeta jest największa, a która najmniejsza?

- w jaki sposób można udać się w kosmos i kto może tego dokonać?

 

  Praca plastyczna RAKIETA- dowolność wykonania

https://www.youtube.com/watch?v=QNCxe1mknTo

 

Pozdrawiam serdecznie miłego tygodnia.

 W załączniku Terapia i Logorytmika

Załączniki:
 do góry