Planowana tematyka zajęć

Mali strażnicy przyrody

Poniżej znajdą Państwo przykładowe materiały i propozycje różnych form aktywności. Wykorzystajcie je w dowolnym czasie w tygodniu od  19 do23 kwietnia.

Życzę powodzenia

Zachęcam do rozmowy i posłuchania bajki na temat segregacji śmieci.

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

 

DODATKO ZACHĘCAM (dla chętnych):

- do pokazania dziecku ciekawego filmiku eduk. związanego z tematem „Jak mniej śmiecić?”

https://www.youtube.com/watch?v=CYYlvUk-t_Q

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/jestem-malym-ekologiem

 

- gra interaktywna - Akcja SEGREGACJA https://www.janauczycielka.blog/2020/04/akcja-segregacja-gra-interaktywna.html?spref=fb&m=1

 

 

 

WIERSZ pt. Co to jest przyroda?

To drzewa i kwiaty, i liście i woda.

Motyl nad łąką, biała stokrotka.

Przyroda jest  wokół, wszędzie ją spotkasz.

Ptak rozśpiewany, gadające świerszcze.

Powiedzcie, proszę, co jeszcze, co jeszcze.

Szanuj przyrodę, kochaj przyrodę.

Kwiatom w doniczkach nie żałuj wody.

Dbaj o trawniki.

Niech koło domu będzie wesoło, będzie wesoło.

Rozmowa na temat wiersza ;

-Co to jest przyroda?

-Jak należy o nią dbać?

-Co znaczy; szanować przyrodę?

-Kto jest ważniejszy w przyrodzie-rośliny czy zwierzęta?

-Czy mogłyby życ  na świecie zwierzęta, gdyby nie było roślin?

-Co jest potrzebne do tego, aby mogły rosnąć rośliny?

ciekawostka

Rośliny, tak jak ludzie i zwierzęta, oddychają; pochłaniają szkodliwe gazy [ dwutlenek węgla], a wydzielają tlen, który jest potrzebny do oddychania ludziom i zwierzętom. Jeśli Ziemia, woda i powietrze są zanieczyszczone, to szkodzą ludziom, zwierzętom i roślinom, które wtedy chorują.

PIOSENKA Nasze uszy słyszą świat.

https://www.youtube.com/watch?v=NCvIZ9rIkeg

Rozmowa na temat piosenki

-Z ilu zwrotek składa się piosenka

-Czy ma refren

-Co robią oczy?

-Co robią uszy?

-Do czego służy nosek?

Zabawa przy piosence

Dziecko spaceruje po pokoju przyglądając  się domkowi, niebu ,trawie......Podczas refrenu zatrzymuje się i wyklaskuje rytm piosenki. Podczas drugiej zwrotki wącha kwiatki , a potem kicha.

 

 JAKO ZADANIE PLASTYCZNE OGŁASZAM KONKURS ,,ZRÓB COŚ CIEKAWEGO PRAWIE Z NICZEGO''-wykonajcie  przedmiot, zabawkę z łatwo dostępnych materiałów  ekologicznych i surowców wtórnych, wystarczy troszkę wyobrażni  i pomysłowości.

Proszę o  zdjęcie pracy i  wysłanie   do mnie.

WIERSZ  PRZYJACIEL PRZYRODY

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,
wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
Lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.
– W lesie się smażę niczym iskierka,
a gdy rozgrzeję się jak ognisko,
pożar wywołam i spalę wszystko!
– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje,
niech się kolcami jeża pokłuje!

 

Rozmowa na temat wiersza

-O co należy zadbać w przyrodzie?

-Czego nie należy marnować?

-Czego nie należy robić z plastikowymi i szklanymi opakowaniami?

-Dlaczego należy segregować śmieci?

-Co powinno spotkać tych co nie dbają o przyrodę?

Jaki powinien być przyjaciel przyrody.

Przyjaciel przyrody

-nie łamie gałęzi drzew

-nie depcze trawników

-nie śmieci

-nie zrywa roślin

- nie zostawia kapiących kranów

-wychodząc z pomieszczenia, gasi światło

 

 do góry